•   |   en
  •   |   fr
  • Patiëntenervaring

    Hoe ervaren patiënten ons ziekenhuis?

    Een verblijf in het ziekenhuis is niet altijd een fijne gebeurtenis. Toch doen we er heel wat aan om u niet alleen de beste zorg te bieden maar ook oog en oor te hebben voor uw bekommernissen.

    Ervaringskaartjes

    Als u wordt opgenomen in het ziekenhuis, heeft u de mogelijkheid om tijdens uw verblijf één of meerdere ervaringskaartjes in te vullen. Via de ervaringskaartjes peilen we naar zowel uw positieve als negatieve ervaringen.  Deze ervaringen worden besproken binnen het team van de afdeling om zo continu te blijven verbeteren. Vraag er naar op de verpleegeenheid!

    Vlaamse Patiënten Peiling (VPP)

    GZA Ziekenhuizen neemt sinds 2013 deel aan de Vlaamse Patiënten Peiling. Met deze vragenlijst, ontwikkeld door het Vlaams Patiënten Platform, wordt de tevredenheid van opgenomen patiënten gemeten. De meting vindt twee keer per jaar plaats, telkens in maart en oktober.

    Een optimale patiëntveiligheid en een warme zorg op maat van onze patiënten, dat is waar we binnen GZA Ziekenhuizen elke dag opnieuw naar streven. Benieuwd of we volgens onze patiënten daar ook in slagen? 8,8/10, dat is hoe tevreden de bevraagde patiënten gemiddeld waren over hun verblijf binnen GZA Ziekenhuizen in 2016, 73 % zou ons ziekenhuis zeker aanbevelen aan vrienden en familie. Bekijkt u graag integraal de resultaten van deze meting? Klik dan hier

    Verschillende Vlaamse ziekenhuizen nemen deel aan deze meting waardoor vergelijking tussen ziekenhuizen mogelijk wordt. Deze informatie kan je terug vinden op www.zorgkwaliteit.be.

    VIB campagne

    V.I.B. - Verwacht, geInformeerd & Beluisterd- is een nieuwe campagne die gaat over het verschil tussen goede zorg en topzorg. Topzorg is immers meer dan medische zorg van de hoogste plank. Het is zorg met een hart. Die maakt dat elke patiënt of bewoner zich bijzonder voelt. Het is zorg met een oog en een oor voor al onze patiënten, bewoners en bezoekers.

    Het is waar we binnen GZA goed in zijn, waar we het verschil mee maken. Ons handelsmerk.

    We weten dat er elke dag binnen ons ziekenhuis en onze woonzorgcentra heel wat gebeurt om onze patiënten en bewoners hun verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Hoe we dit juist doen ontdekt u in onze videoreportages.

    We vinden dat die inspanningen en de complimenten die we ervoor krijgen in de kijker gezet mogen worden. Gewoon een positieve campagne dus.

    Meer weten? Klik dan hier.

    Bemiddelingsdienst (ombudsdienst)

    De bemiddelaars hebben een neutrale positie binnen onze ziekenhuizen. Ze bemiddelen tussen patiënten en zorgverstrekkers, luisteren daarbij naar alle betrokken partijen en trachten gezamenlijk een consensus te bereiken. De bemiddelaars (ombudspersonen) kunnen evenwel geen oordeel uitspreken maar proberen de communicatie te herstellen. Wenst u meer informatie inzake de bemiddelingsdienst of hebt u een (medisch) incident of klacht te melden of hebt u een suggestie of compliment? Meer info over de bemiddelingsdienst vindt u hier.