10 jul 2017

22 voedingswaren die u gehydrateerd houden

Lekkere snacks voor een warme dag


Water helpt bij uw vertering, transport van voedingsstoffen en het soepel houden van gewrichten.

Maar het helpt ook uw lichaamstemperatuur te regelen, wat van uiterst belang is tijdens de warme zomerdagen of hittegolf.

Bijna 80% van het water dat we tot ons nemen komt van uit drank, de overige 20% uit voeding. Uw waterfles dus goed gevuld houden en regelmatig drinken is dus een goede gewoonte, maar u kunt ook enkele lekkere snacks toevoegen om u een hele zomer lang gehydrateerd te voelen.

  • Komkommer - 96% (waterinhoud)
  • Sla - 95%
  • Selder - 95%
  • Courgette - 95%
  • Tomaat - 94%
  • Spinazie - 92%
  • Watermeloen - 92%
  • Aardbeien - 92%
  • Broccoli - 91%
  • Pompelmoes - 91%
  • Cantaloupe - 90%
  • Perzik - 88%
  • 100% sinaasappelsap - 88%
  • Wortelen - 87%
  • Ananas - 87%
  • Frambozen - 87%
  • Abrikozen - 86%
  • Blauwe bessen - 85%
  • Yoghurt - 85%
  • Appel - 84%
  • Kersen - 81%
  • Banaan- 74%

Bron: Katie Butler, www.coreperformance.comhttp://www.coreperformance.com/